Nawyki żywieniowe, które warto sobie przyswoić

Światowy Dzień Chorób Rzadkich 2018
28 lutego 2018

Nawyki żywieniowe, które warto sobie przyswoić

Spora część osób wyobraża sobie zbilansowaną dietę w sposób restrykcyjny i raczej niechętnie porzuca swoje ulubione produkty na rzecz niesolonych warzyw. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że odpowiednie podejście do odżywiania polega głównie na trzymaniu się pewnych podstawowych zasad, aby z czasem mogły przerodzić się w nawyki. To właśnie z pozoru mało istotne czynności wpływają na nasze codzienne samopoczucie, zdrowie oraz wygląd. Jakie są więc najważniejsze nawyki żywieniowe, które warto sobie przyswoić?

ŚNIADANIE

Posiłek ten jest podstawą udanego dnia. Nie rozwodząc się już nad tym, co powinniśmy jeść ponieważ nie ma uniwersalnej recepty dla wszystkich, warto zaznaczyć, że brak śniadania rodzi niepożądane konsekwencje. Brak tego posiłku sprawia, że następuje nagły spadek glukozy we krwi, przez co miewamy niekontrolowane napady głodu i sięgamy po niezdrową żywność.

REGULARNOŚĆ

Regularność okazuje się być kluczem do sukcesu. Zbyt długie przerwy między posiłkami sprawiają, że organizm zaczyna magazynować składniki odżywcze w postaci tkanki tłuszczowej.

NATURALNE PRODUKTY

Nie jest tajemnicą, że produkty przetworzone są niezdrowe. Jeśli będziemy samodzielnie przygotowywać posiłki z naturalnych składników, to będziemy w stanie dostarczyć organizmowi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania minerały i witaminy.

WŁAŚCIWA ILOŚĆ POSIŁKÓW

Optymalna ilość posiłków w ciągu dnia uzależniona jest od naszych własnych potrzeb, lecz generalnie powinna wahać się miedzy 4 a 5. Ich ilość jednak nie przyniesie spodziewanych efektów, jeśli nie będziemy ich spożywali regularnie w odpowiednich odstępach czasowych (co 2-3 godziny).

WODA

Codziennie powinniśmy pamiętać o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości wody. Starajmy się więc spożywać każdego dnia ok. 2 litrów. W połączeniu z wodą zawartą w posiłkach, przyniesie to nam ok. 3,5 l w ciągu doby. Jest to optymalna ilość, biorąc pod uwagę, że codzienne procesy fizjologiczne spożytkowują ok 2,5 l wody.

RÓŻNORODNOŚĆ

Powinniśmy pamiętać o urozmaicaniu naszej diety – w końcu nie ma nic gorszego niż monotonność w posiłkach. Codzienna dieta powinna być bogata w różne produkty i pod żadnym pozorem nie wolno ograniczać się jedynie do jednej grupy.

Komentarze są wyłączone.